Datum för det kommande lajvet (minilajvet) är inte satt än men vi hoppas att vi ska kunna sätta ett datum så snart som möjligt. Mer information hittas alltid på nyhetssidan.

Bill och Bob
Datum för det kommande lajvet (minilajvet) är inte satt än men vi hoppas att vi ska kunna sätta ett datum så snart som möjligt. Mer information hittas alltid på nyhetssidan.

Bill och Bob
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Vampyrlajv i Falun
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in
"When a Malkavian speaks, listen. When a Malkavian acts, leave. When two Malkavians gather, run."
"Never owe a Nosferatu a favor. They have the most horrendous ways of calling in their dues."
"All right, let's lay down some ground rules: 1.) Don't mess with a Malkavian 2.) Don't mess with a Malkavian when there are other Malkavians around 3.) Do NOT mess with a Malkavian who's packing enough Dominate to make you act like a playful puppy (sit, fetch, roll over, play dead....GOOD BOY!) 4.) Don't mess with a Malkavian (did I forget to mention that?) Any questions?"
"Vi borde måla om hela byggnaden i varulvsfärger..."
"Suicide means a different thing, when you're immortal. When you can't depend on an ending coming on its own. We really should have a right to it. No one should have to live forever."
"Benny! Benny! Nej vänta, det är ju jag... haha! Krille!"
"Werewolves aren’t victims who become monsters due to a random assault — they’re born monsters"
"All of us are God's creatures... just some are more creature than others."
"Meh, farfar... Vad gör en gammal stofil som du här!?"
"If it looks like a human, walks like a human, talks like a human... well, one out of three ain't bad."
"Maskeraden är en maskerad i sig, och att dölja vem man verkligen är kan förändra det samma. Det kommer att bli intressant att se vem som kastar sin mask först, när det här är över, och vilka som vägrar..."
"I don't react as a wolf would.... I react as a wolf would if she was whisked out of her body, born as a human baby, and raised in human society for 18 years."
"It's probably a bad indicator of your lifestyle when you miss your ex-boyfriend because he's absolutely lethal."
"Shit happens. But you can clean up your own damn mess."

 

 Dyslexin slår till igen

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Astrid von Engels
Ghoul
Ghoul



Antal inlägg : 76
Join date : 10-03-23
Age : 46
Ort : Falun

Dyslexin slår till igen Empty
InläggRubrik: Dyslexin slår till igen   Dyslexin slår till igen Emptytis mar 23 2010, 22:04

Hej!

Jag är dyslektiker och har tokigt svårt att läsa gråvit text på svart bakgrund, särskilt när det blinkar förgglad distraherande reklam på sidan också. Ibland går det att få en mer lättläst layout på forumet genom att ändra bakgrund under profil. Jag har kollat där men lyckades inte byta, eventuellt för att jag inte kan läsa texten väl nog för att hitta knappen. Kan jag få ett handtag med hanteringen, alternativt ett mejl/telefonsamtal från spelledningen? Jag vill gärna vara med men kan faktiskt inte just nu eftersom jag inte kan läsa texten.

Smile Lina.
lina.svensson@gd.sverok.se
031-539904
Till överst på sidan Gå ner
Bill Dvärg (SL)
Spelledare
Spelledare
Bill Dvärg (SL)


Antal inlägg : 164
Join date : 10-03-18
Ort : Överallt och ingenstans

Dyslexin slår till igen Empty
InläggRubrik: Sv: Dyslexin slår till igen   Dyslexin slår till igen Emptyons mar 24 2010, 02:28

Hejsan.

Spelledningen beklagar detta problemet och vill självklart att så många som möjligt ska kunna se vad som står och inte står på forumet. Vi har nu ändrat hela temat (eftersom det helt enkelt knasade sig med det förra genom html koderna och sånt) och du får säga vad du tycker om vit text mot grå bakgrund istället. Jag har inte mycket koll på alla saker eftersom jag gjorde det snabbt men om det ser bra ut så här långt så kan jag ju börja med de mer avancerade inställningarna.
Reklamen kan vi dessvärre inte göra något åt eftersom vi inte har råd (än) att betala för sidan. Angående byte av bakgrund under profil inställningarna är dessa borttagna för att vi helt enkelt är diktatorer. Om det inte blir bättre får vi helt enkelt aktivera de inställningarna igen.

Annars så välkomnar vi dig starkt till forumet och hoppas det löst sig nu. Det tar tid och är lite smått drygt att ändra hela forumet för varje persons tycke men vi är förstående och gör allt vi kan för att så många som möjligt ska bli nöjda.

MVH

// Bill o Bob


Senast ändrad av Bill Dvärg (SL) den mån mar 29 2010, 02:03, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Astrid von Engels
Ghoul
Ghoul



Antal inlägg : 76
Join date : 10-03-23
Age : 46
Ort : Falun

Dyslexin slår till igen Empty
InläggRubrik: Sv: Dyslexin slår till igen   Dyslexin slår till igen Emptyons mar 24 2010, 10:51

Hej och tack!

Detta är betydligt mer läsbart, nu har jag en chans att hänga med. Jag blir fortfarande glad om ni gör så att man kan välja ett annat alternativ och växla till det själv, det skulle göra det tokigt mycket lättare att ta in informationen, men nu kan jag vara med. Skriv-läget är svårare än läs-läget, om det går att ändra utan alltför mycket arbete.

Smile Lina.
Till överst på sidan Gå ner
Bill Dvärg (SL)
Spelledare
Spelledare
Bill Dvärg (SL)


Antal inlägg : 164
Join date : 10-03-18
Ort : Överallt och ingenstans

Dyslexin slår till igen Empty
InläggRubrik: Sv: Dyslexin slår till igen   Dyslexin slår till igen Emptyons mar 24 2010, 17:41

Så bra att det blev bättre. Skriv-läget är nu ändrat så det ser nästan likadant ut som läs-läget så det ska vara fixat. Angående att välja tema och färger själv så måste jag tyvärr meddela att det inte är möjligt på den här sortens forum. Men vi hoppas att det här duger.

// Bill o Bob
Till överst på sidan Gå ner
Astrid von Engels
Ghoul
Ghoul



Antal inlägg : 76
Join date : 10-03-23
Age : 46
Ort : Falun

Dyslexin slår till igen Empty
InläggRubrik: Sv: Dyslexin slår till igen   Dyslexin slår till igen Emptytis mar 30 2010, 20:14

Jajjemen. Det duger fint. Smile
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Dyslexin slår till igen Empty
InläggRubrik: Sv: Dyslexin slår till igen   Dyslexin slår till igen Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Dyslexin slår till igen
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
 :: Allmänt :: Gäst-
Hoppa till: